• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bolån hos Bluestep/Nordax/Marginalen?

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Har ni bolån idag hos Bluestep eller andra liknande aktörer? Om det inte ser alltför illa ut på er UC (dvs. inte en hel drös med anmärkningar/förfrågningar och inte alltför mycket blanco) så är mitt tips att ta tag i det och prata med er vanliga bank om att flytta lånet dit!

Det kan löna sig, be om ett möte och en manuell hantering av lånet, det kan gå vägen. Det som står på bankernas sidor om krav GÅR att kringgå av dem själva.

Kan bli bästa investerade tiden ni gjort på länge. Jag menar, INGEN vill ju egentligen sätta sig i klorna på aktörerna som lever på oss med trasslig ekonomi.

Samma tips gäller såklart till dem som ska söka nytt bolån; boka ett möte och prata om det med en vettig person på en riktig bank!!! Bara gör det! Var ärlig och berätta varför du hamnat i en dålig situation, de riktiga bankerna är oftast mänskliga.

Ska inte ge någon falska förhoppningar, men jag har personlig erfarenhet om att det gick vägen trots att jag var skeptisk själv. Det kan gälla dig med!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 371
Mottagna reaktioner
13 450
Poäng
8 917
Samma tips gäller såklart till dem som ska söka nytt bolån; boka ett möte och prata om det med en vettig person på en riktig bank!!! Bara gör det! Var ärlig och berätta varför du hamnat i en dålig situation, de riktiga bankerna är oftast mänskliga.

Ska inte ge någon falska förhoppningar, men jag har personlig erfarenhet om att det gick vägen trots att jag var skeptisk själv. Det kan gälla dig med!

Detta stämmer. Hos Nordea iallafall. Jag fick bolån på över 2 miljoner som ensam sökande trots 1.000.000 i Blanco. Som dom samlade dessutom.
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Tror verkligen att en del kan få till en långsiktigt hållbar lösning bara man vågar boka ett möte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp